lørdag 23. juli 2011

Det løste seg etterhvert:)

Det gikk bra i går. Eldstemann kom ned i stua etter å ha "sutra seg ferdig på rommet" :) Da sa han at han skjønner min bekymring, men at han blir flau over at jeg skal treffe de han henger sammen med. At det ikke er noen av de andre foreldrene som "krever" å få treffe vennene til barna sine. At han mener jeg er en engasjert og omsorgsfull mamma, men at jeg noen ganger kan være litt for overbeskyttende, og at han synes dette kan være fryktelig frustrerende.... Han sier han har fortalt meg absolutt alt som skjer, og at det er nettopp fordi jeg er så engasjert i han og min omsorg for han gjør at han kommer hjem og forteller meg alt som skjer. At han stoler på meg, men at jeg også da må stole på han.

Jeg velger denne gangen å la det hele være med dette, så får jeg se hva som skjer fremover, og evt ta en ny samtale med han da.

Min søster kom innom i går, og hadde en samtale med han. Da hun kom til meg etterpå, sa hun at jeg har en utrolig oppegående sønn, og at jeg må gjøre det jeg kan for at vi fortsatt skal ha den gode dialogen oss imellom. Jeg har satt ned foten for hvem han henger sammen med en gang før, og han fortalte henne at å komme på bussen å treffe disse menneskene igjen, og ikke kunne snakke til dem hadde gjort han ukomfortabel. Da ble jeg faktisk ganske overrasket.. Jeg visste at han hadde slettet alle fra nettstedene sine, men ikke at han bevisst hadde gått inn for å unngå dem, og at han hørte så mye på hva jeg sa. Det gjorde meg glad, selv om jeg ser at det har satt han i en vanskelig situasjon. Så nå var han redd for at han ikke skulle få snakke med disse folkene mer, og ble derfor innmari sur på meg...
Jeg ser den, og har som sagt derfor valgt å la det hele passere denne gang, så får jeg heller holde litt ekstra oppsyn framover, og fortsette å ha den gode dialogen. Så er det bare å håpe på det beste;)

1 kommentar:

  1. Du er en virkelig god mor, som klarer å se hans synspunkt og du har oppdrad sønnen din flott når han også klarer å se det fra din side. Som din søster sier: En oppegående sønn. Som tennåring selv så skjønner jeg han godt. Selvsagt veldig frustrerende når foreldre prøver å styre livet ditt. Det kan ofte virke ubegripelig, men med nærmere ettertanke skjønner man at foreldre bare ønsker barnets beste og ikke ønsker at sønn/datter skal gjøre slike feil. Men av og til må man bare lære av egne feil. Man må føle, se og forstå på egenhånd. Mens andre ganger kan det være fint å få fortalt hva man ikke skal gjøre.

    Det er fint å se at du setter pris på en fin dialog mellom deg og sønnen din.

    Vær stolt av deg selv og sønnen din :)

    Svar på din flotte kommentar:
    åå, så koselig å høre fra deg i gjen :) Savnet de vidunderlige kommentarene dine som lyser opp dagen min. Tusen takk kjære deg. Og jeg ønsker deg en fortryllende kveld. Du fortjener det!

    Klem!

    SvarSlett