lørdag 2. juli 2011

Nav MÅ være syke i hodet...

Fy for ei uke....Nå har jeg kjørt fram og tilbake, fram og tilbake, ca 100 mil siden mandag. Jeg reiste på sosialkontoret for å søke om støtte til å reise i morfar sin begravelse. Han skal begraves i Nord-Norge, så det eneste reise alternativet er jo da selvsagt fly. Jeg visste det kom til å bli dyrt, og for mine to barn og meg kom flyprisen på stive 10.000 kroner, med tog til flyplassen og buss helt fram.

Jeg fikk jo selvsagt avslag på dette hos NAV. Jeg måtte komme opp med en billigere reisemåte, så kanskje de kunne innvilge litt under halvparten av beløpet. Jeg sa at det er ingen annen reise måte. Jo, sa han, dere kan reise med TOG! Det tar da 18 timer med tog fram til siste stoppested, og 10 timer med buss for å komme helt fram. Da måtte vi reist søndags morgen for å være framme til mandag kveld. Men en gutt på 2,5 år!!!! Det er helt horribelt sinnsykt å i det hele tatt foreslå noe slikt, synes jeg!!! Jeg undersøkte priser, og det kom på 3400,- UTEN sovekupe for toget, og ca 1500 kroner for bussen for oss alle tre...

Da jeg reiste fra NAV hadde jeg på følelsen at jeg ikke kom til å få hjelp der, så jeg dro på Kirkens Bymisjon også. Heldigvis var de litt mer behjelpelige... De var så elskverdige at de ordnet med flybillett til meg, så jeg reiser alene. Lillegutt skal være hos kompisen min, og Eldstemann må være hjemme alene. Jeg reiser på mandag og kommer tilbake på onsdag.

Jeg er iallfall utrolig takknemlig for at Kirkens Bymisjon kunne hjelpe meg, slik at jeg kommer meg avgårde. Så får det heller bare være at Eldstemann ikke kan bli med, selv om han har utrolig lyst...

2 kommentarer:

  1. Jeg er glad for at det løste seg :) Hvordan går det med deg? Lenge siden du har skrevet på bloggen din nå.....

    SvarSlett
  2. nå er det lenge siden du har skrevet, ikke glem oss :) klem

    SvarSlett