onsdag 20. juli 2011

Tittei;) Jeg er her enda:D:D

Da er jeg her igjen:) Nå er det en god stund siden sist jeg har skrevet. Jeg var så heldig at jeg kom meg opp i begravelsen til min bestefar, og det er jeg ubeskrivelig takknemlig for!! Det var en flott bisettelse. Jeg fikk være alene med han i over en halvtime på morgenen, da jeg ville se han og ta farvel på min egen måte. Det var utrolig godt for meg. Da jeg var ferdig, fikk jeg legge kledet over ansiktet hans og lukke kisten. Jeg fikk også låse den, og det beste av alt, var at jeg fikk beholde nøkkelen!! :):) Det har en ubeskrivelig symbolsk betydning og verdi for meg, og jeg ble så glad at jeg begynte å gråte. Det er en vakker nøkkel, som jeg skal lage et smykke av etterhvert. Det betyr mye for meg.

Den siste tiden har vi vært mer hos kompisen min enn vi har vært hjemme. Det er også derfor jeg ikke har fått blogget noe, da dagene går i ett, og jeg ikke har hatt med meg pc'n min.
Eldstemann har også vært med dit nå, og han trives like godt der som det jeg og Lillegutt gjør. Guttene mine har fått seg et eget rom de har der, til å sove på, og ha tingene sine på. Det gjør meg glad. Det var kompisen min som tok initiativet til det:) Jeg har fått meg to skuffer på badet, med diverse toalettsaker, slik at jeg skal slippe å dra de fram og tilbake hele tiden, for vi vet jo nå av erfaring, at dersom vi reiser dit, så kommer vi oss jo ikke hjem igjen på et par dager, eller en uke:):) Vi har det så utrolig fint sammen.

Det er bare 1 mnd og 8 dager mellom hans eldste og min eldste gutt. De har truffet hverandre, og går utrolig godt overens, så nå er de begynt å snakke om når vi skal flytte dit ! ! ! Jeg må jo bare trekke på smilebåndet av dem... De er så søte:)

Nå er vi hjemme i huset vårt noen dager, da kompisen min spiller en del på pc om kvelden, og akkurat det takler jeg ikke. Jeg har ubeskrivelig dårlige assosiasjoner til pc-spilling over lengre tid. Pappan til Lillegutt gjorde det. HELE TIDEN! Han hjalp aldri til i huset, han kunne ikke lage mat, eller vaske klær, han tok aldri i ett tak. Jeg sto for alt husarbeidet, så når kvelden kom var jeg så sliten at jeg ofte gråt meg i søvn. Da kom han og skulle ha sex!! Så det er en grunn til at det forholdet gikk skeis!
Jeg har snakket med kompisen min om dette, og han har full forståelse for at jeg reagerer på det, når jeg har så dårlige assosiasjoner til det fra før av. Men forskjellen mellom dem er STOR! Kompisen min gjør alt som trengs i huset i løpet av dagen + litt til, han er ute med gutta, vi farter mye, han holder seg oppdatert på hva som skjer i verden osv, så spiller han etter at gutta har lagt seg. Han forsømmer ikke noe, og får ting gjort. Dessuten så spiller han i perioder, og ikke hele tiden. Det gjør meg godt. Jeg vet at han kommer til å gi seg snart, og jeg har sagt at vi ikke kommer nedover igjen før spilleperioden hans er over. Da jeg faktisk sover på sofaen i stua, så orker jeg ikke legge meg å høre på denne prosessoren som står å durer, too bad memories...
Han sier han har forståelse for det, og vi snakker hver dag på telefonen likevel :)

Så vi har noen deilige dager når vi er sammen, og det gjør godt for både kropp og sjel. Nå er det 3.dje natta vi skal ligge hjemme, og begge gutta mine maser allerede om å reise tilbake, så vi får se hvor lenge jeg klarer å holde meg i ro her :D:D LOL :D:D

Nå skal jeg gå å lage ferdig vårrullene jeg har startet på, slik at Lillegutt får seg litt kvelds før han skal sove, så skal jeg skrive mer i morgen, det LOVER jeg :P :)

Ønsker dere alle en strålende sommerkveld!!

Klemz;)

2 kommentarer:

  1. Fint å høre fra deg igjen......hyggelig å høre at alle tre har en fin sommer med nye "venner". Det er godt både for deg og barna.
    Ang spilling, mannen min er WOW spiller, men (etter jeg trua med å knuse pc`n hans, i begynnelsen av forholdet vårt ved par anledninger....hehe) gjorde vi en avtale som han har holdt seg til. Vi ble enige om hvor mange og hvor lange spillekvelder, spillingen skal ikke gå foran noe annet.Er vi bedt bort, jeg ikke er i form etc.spiller han ikke. Blir jeg dårlig mens han spiller, har han avtale med spillerne at han kan hoppe av spillet sporenstreks. Ellers så forlanger jeg at han har lastet ned masse jentefilmer og påser at jeg har litt godis i en skål. hehe. Han spiller også på tider som passer meg i forhold til hvile og når annet i huset er gjort og hunden har fått tur osv. Jeg har også tatt hensyn til at dette er hans hobby, hans måte å "blokke" slitsom hverdag eller annet og han har masse venner som han skyper med utenom spillingen..Dette funker for oss, men jeg skjønner hva du mener( det er dager jeg kan bli litt lei enda), snakk med kompisen din du og. Dette kan løses til det beste for begge parter. klem

    SvarSlett
  2. Tusen takk:) Ja, det er balsam for sjelen for oss alle tre:)) Hehe, denne spillinga er ikke alltid like bra:p
    Det er godt å høre at du og din mann er kommet til en enighet som fungerer, for jeg tror det er mange som ikke klarer det, og som gjør at mange forhold går i oppløsning:( Når det gjelder pappan til Lillegutt var det håpløst å komme fram til en enighet. Kameratene hans foreslo til og med for meg at jeg burde fjerne kabler og diverse, for at han skulle skjønne alvoret. Det gjorde jeg, men han gikk jo bare ut å kjøpte nye!!! Så der var alle forsøk til ingen nytte..
    Når det kommer til kompisen min;) Så tenker jeg at vi er jo bare venner.. Og at jeg ikke kan komme å forlange noe, for vi er jo på besøk i hans hus, og jeg er jo bare venninna hans og ikke kjæresten, om du skjønner?? Jeg har fortalt i detalj historien om pappan til Lillegutt, så han skjønner at jeg har en veldig negativ opplevelse med spilling, og han har stor forståelse for det. Nå i helgen er første gang jeg har sett han spille, å vi har tilbragt noen timer/døgn sammen siden mai. Jeg har sagt at vi kommer tilbake når han er ferdig å spille:) Dersom det skulle utvikle seg til et forhold mellom oss, vil jeg nok føle at jeg har litt mer jeg skulle sagt, men på den annen side, da ville jeg vel neppe sovet på sofaen heller lengre?? ;))) Også har vi vel strengt tatt bare godt av å være litt fra hverandre, så vi får muligheten til å kjenne litt på savnet, om du skjønner??
    Men tusen takk for tipset!! Jeg skal ha det i bakhodet, for all del!! :):):) Klem til deg :-)

    SvarSlett