onsdag 21. september 2011

Da har jeg vært hos legen.

Da har jeg vært hos legen. Jeg kommer til å få innkallelse til MR av kneet mitt, som var den første grunnen til at jeg gikk dit i dag. Så spurte hun om det var noe mer hun kunne hjelpe meg med. Da fortalte jeg som sant er, at jeg lider av depresjon, og ønske antideppresiver. Men at det er viktig for meg å ikke bli følelsesløs. Hun spurte om jeg ville fortelle hvsom har skjedd og om det har vært en utløsende faktor i det siste som har gjort ting værre. Jeg fortalte henne om lørdagen, at jeg ikke klarte noe annet enn å ligge på sofaen, og at jeg kjefter mer på Lillegutt enn det jeg vanligvis ville gjort, at det er vanskelig å stå opp, vanskelig å sove osv...
Da sa hun førsdt, at jeg ikke skal ha så stor skyldfølelse, for at jeg reagerer og gjør som jeg gjør, for at jeg tross alt er syk.. Så spurte hun om jeg kunne fortelle litt mer. Da sa jeg som det er, at jeg finner det vanskelig å leve med meg selv, pga ting jeg har gjort tidligere i livet mitt, og at jeg trenger hjelp til å komme over dette, og at jeg trenger profesjonell hjelp til å akseptere, godta og tilgi meg selv. Jeg spesifiserte også ting fra tidligere.

Enden på besøket, var at hun henviser meg til psykiatrisk poliklinikk, da hun mener det er det som er riktig plass for meg, og at det er like lang ventetid som hos psykolog. I tillegg til at jeg jo selvsagt fikk antidepresiver
Hun takket meg for at jeg kom, og at hun syntes jeg er tøff som fortalte henne dette...

Det gjorde utrolig godt å høre hva hun sa. Ikke for at det skal være en unnskyldning for meg når jeg blir sinna på Lillegutt, men for at forståelsen er der, for at jeg faktisk er syk. På en eller annen merkelig måte, så gjorde det godt å få det bekreftet, om jeg kan si det sånn????

Nå har jeg tatt første "pille", så får vi se hvor lang tid det tar før det virker :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar