torsdag 8. september 2011

Kommunen = NAV....

I da gahr jeg fått verdens herligste brev i postkassen... NOT! Jeg søkte jo om redusert betalingssats i bhg når lillegutt begynte der. På kommunen sine sider står det at de som har under 250.000,- kroner brutto årsinntekt kan søke om redusert sats. Så jeg gjorde jo det... I dag fikk jeg svaret. JIIIPPPIIII!!! Her står følgende:
Sitat: "I denne kommunen kan foresatte med brutto inntekt under kr 250.000,- pr år søke om redusert betaling for barnehageplass.

På grunnlag av de opplysninger som er gitt i søknadsskjemaet har familien en inntekt på kr 268.500,- (! ! ! ! ! ! ) og søknaden avslås." Sitat slutt.

Det eneste jeg kan si er at jeg er FRYKTELIG IMPONERT!! og HVOR ER DE PENGENE????????
Dette er er beløp 100.000,-  kr. MER enn jeg selv er klar over at jeg har, samt hva skatteetaten har fått med seg. Så i morgen skal jeg jammen meg på kommunen å spørre henne hvor hun har funnet de pengene, og om hun vennligst kan overføre dem til meg ASAP???? Dette er en inntekt jeg vel aldri har hatt reellt i mitt yrkesaktive liv heller. Da jeg var i jobb før Lillegutt ble født hadde jeg 240.000,- i året...
Dette er helt latterlig!! Det føles som om noen rett og slett er ute etter meg!! Fy F i H!! jeg blir så utrolig oppgitt....

Jeg vil takke dere som orker å lese mine frustrasjoner. Det gjør meg godt å se at det faktisk er noen som bryr seg om oss på den måten :) Tusen takk for kommentarer også!! Det setter jeg veldig pris på! Selv om jeg ikke alltid er like flink til å svare på dem, så vil jeg at dere skal vite at jeg leser dem, og setter utrolig stor pris på dem!! Det er bare ikke alltid jeg er "in the mood" til å svare : / . Jeg leser heller aldrig ett tidligere blogginnlegg på nytt, så jeg håper dere bærer over med meg om jeg repiterer meg selv. Det er virkleig ikke meningen, men av og til er det vanskelig å skille mellom hva jeg har skrevet, og hva jeg har tenkt.


Jeg er glad og takknemlig for at jeg er kommet meg inn på skolen, Selv om jeg henger etter med en del oppgaver. Jeg skal gjøre alt ejg kan for  få tatt dem igejn i helgen.
Det er viktig at jeg gjennomfører skolen, slik at jeg kan få meg en ordentlig jobb, med en ordentlig inntekt. Det gjør vondt i hjertet mitt når eldstemann kommer hjem og forteller at to stykker har spleisa på kinobillett til han, eller at han fikk en 20-kroning hos noen for å kjøpe seg en bolle når han var sulten. Det gjør så utrolig vondt i hjertet mitt, å ikke kunne bidra mer enn jeg gjør til han.
Jeg husker selv da jeg vaks opp hvor vondt det var å aldri ha penger.
Hvor begrensende det er... Det er så innmari leit at samfunnet er bygget opp på en slik materialisme! Så på nyhetene i dag, at på fyllinga i Asker kastes det uåpnede julegaver, nytt sportsutstyr, og uåpnede flat-pakker fra Ikea... Det er rett og slett KVALMT!!! Tenk at det skal være så utrolig store forskjeller i "rike Norge", som liksom skal være verdens beste land å bo i???


I morgen må jeg reparere pakningen på frontruta på bilen min, slik at den ikke rotner fullstendig. Det lekker skikkelig, og er store dammer i dørken når det regner :( Men etter set, skal jeg på NAV og kommunen. SÅ er det ingen som kan si at jeg ikke gjør mitt iallfall for å få til det beste av det vi har.

4 kommentarer:

  1. Håper det ordner seg, stram deg opp så du kommer i rute med skolen i helga! Det er viktig! :O)

    Mvh Heidi

    SvarSlett
  2. Du har min hele og fulle sympati! Så herlig å lese at du går på skole for å få en annen jobb, dermed for å tjene bedre, dermed for å gi guttene dine og dere som familie flere muligheter og en bedre økonomi! Du står virkelig på! All ære til deg for det! :-)
    Lykke til!

    SvarSlett
  3. jeg har vært der du er, stå på! Skole er viktig- ;-)

    SvarSlett
  4. Nå er det lenge siden jeg har fått lest bloggen din, og jeg kjenner det er godt å lese bloggen din igjen. Ha en nydelig dag :)

    SvarSlett