onsdag 10. august 2011

Forsikringer

Huff, I dag gikk det opp et lys for meg.. Livsforsikring og uføreforsikring er kanskje lurt  ha.....
Det er vanskelig å finne hvor jeg skal kjøpe den fra, for det, som alt annet, koster jo penger, og når jeg nå skal studere, så er det ikke mye til overs i utgangspunktet...
Men jeg har fått det så innmari sterkt for meg i dag, at jeg må ha uføreforsikring. Tenk om det plustselig skulle skje noe med meg?
Vi har ingen garantier i livet, og worst case slik jeg ser det i dag, må jo være å ikka ha hatt noe særlig til inntekt, så blir man plutselig, av en eller annen grunn, 100% ufør! NAV er jo ikke akkurat dem som gir fra seg penger frivillig, så da er det nok lurt å ha en livsforsikring i tillegg... Jeg har aldri tenkt på det på den måten, før i dag. Jeg har bare tenkt at livsforsikring er penger ut, og det kommer helt sikkert til å gå bra. Men i dag har jeg liksom "skjønt" helt på alvor, at det har man overhodet ingen garantier for...
Så jeg googlet meg fram til denne linken:
http://www.forsikring.as/?gclid=CKvkr8quw6oCFYK-zAodXzdZTw
så la jeg forsikringen ut på anbud :)
Nå er det bare å vente de nermeste dagene å se hvilke tilbud som kommer :)
Huff, jeg synes det er en forferdelig tanke at man må forsikre seg mot at det kanskje kan komme til å skje noe, men jeg er kommet så langt at jeg ser at det smarteste er å ha en.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar