torsdag 16. juni 2011

I dag er jeg bare sint!!

I dag er jeg bare sint. Det er fryktelig frustrerende, men sånn er det bare. Jeg kjenner at jeg blir skikkelig frustrert når jeg leser at Jon Fredrik Baksaas i Telenor har fått en lønn på over 18 MILLIONER kroner!!! Og i tillegg til dette sier han at dersom han ikke hadde fått alle disse godene, så ville han ha gjort en dårligere jobb!! HVA I HEL..... SKAL DET BETY?????
Skal jeg sette meg tilbake i sofaen å si: NEI, staten betaler meg ikke nok penger, så jeg gidder ikke gjøre en god jobb som mor?? Jeg bare spør??
Jeg blir kvalm!! OG jeg skammer meg!! SKIKKELIG!!! Det er et HEL...... FOR.... SLAVESAMFUNN vi lever i!! Det er helt sykt at de som virkelig gjør så godt de kan, aldri kan reise bort og ikke har noen å støtte seg til.. De får ingen klapp på skulderen eller noen som forteller dem hvor flinke de er, eller hvor mye bra de gjør. Mens de som bare kan ture fram og si HER ER JEG!! Jeg har ingen ansvar på hjemmebane, jeg har aldri tatt feil valg i livet, jeg er perfekt og gjør en god jobb, de, DE får FAE. meg 1000 ganger mer enn de fortjener i både hue og rævva!!

JA, i dag er jeg sint! Når de viktigste sakene i dagbladet og vg er at ovennevnte får millionlønn og at Tone Damlie ankommer kjendisfest med ny PRADA veske, ja, da lurer jeg på hva som faktisk er viktig her i verden....

1 kommentar:

  1. Verden er urettferdig, og fasden er det som teller for mennesker forfengelighet. Med tanke på Tone, hun går meg en prada veske, men hvorfor? For at man betyr noe mer av den grunn? Neida, det er pga at menneskene utad ser på Tone som en rik kjendis fordi hun har det. Og om folk utad ser på henne slik så må det vel være slik også? Mens sannheten er at den bare er lånt og at hun må levere både den og kjolen tilbake etter festen. Tror ikke det er så enkelt å være "kjedis" heller. Det å måtte late som at man er rik og flott, når man egentlig bare er det stikk motsatte. Det å være styrt av kanskje ett eller to mennesker som hun har skrevet under en kontrakt med. Livet er verken enkelt for henne eller for "normale" mennesker som oss. Men når det kommer til han Jon Fredik er det noe helt annet. En type som ikke vet hva dårlig råd er, en som ikke vet hva det vil si å jobbe hardt for andre enn seg selv. En som har fått alt mellom hendene uten å gjøre noe som helst for det. Og det er ikke rart du ditter inne med et slikt sinne og en slik frustrasjin når det er så urettferdig. Hvorfor er det slik at mennesker som ikke gjør seg fortjent til ting får alt? Og hvorfor er det slik at mennesker som mer enn alt fortjener både pengene og skryt for arbeide ikke får noenting? Verden er urettferdig.

    Svar på fin kommentar fra deg på "elsker, elsker ikke" :
    Og du gleder meg som alltid med en flott kommentar.

    En klok sjef og en målrettet søster. Og du er jammen klok du også. Nå lurer jeg på. Hva hva du driver med, hva dine mål i livet har vært og nå er. Hva ville du bli når du var liten og hva ønsker du for livet nå? Hva var dine store drømmer?

    Jeg skal ha ordene dine i bakhodet. Virkelig kloke ord som har fått meg til å tenke. Tusen takk. :)) God klem!

    p.s. Du er et godt menneske!

    SvarSlett