fredag 10. juni 2011

Mitt råd: ALDRI bli avhengig av offentlig støtte...

Det er faktisk ganske farlig å belage seg på økonomisk støtte fra staten. Først kommer ikke kontantstøtten når den skal, så takk å lov at det ikke ble bankstreik, for da hadde den ikke kommet i det hele tatt. Den kom heldigvis på tirsdag, så jeg fikk betalt tilbake det jeg måtte låne av broren min for å få betalt husleien for juni. Da satt jeg igjen meg 300kroner. I dag skulle bostøtta komme..... Ja, du leste riktig, den SKULLE komme...... Jeg ringte kommunen å spurte hvorfor den ikke er kommet, og fikk til svar at det er en feil hos husbanken... HALLOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!! Det er fredag, det er pinse og langhelg... Hva i huleste er det de tenker med???? Jeg er ikke den eneste som er rammet av denne galskapen, så jeg lurer på hvordan de har tenkt at vi skal gå pinsen i møte, når vi er 110% avhengig av at pengene kommer når de skal. Det som er så jævlig, er at det får så enorme ringvirkninger. Som for venninna mi, for eksempel, som har fått utsatt sin husleie til i dag, da hun skulle bruke bostøtta til å betale hele. Det er jo ikke bare henne det går utover at bostøtta ikke kommer når den skal, her går det jo utover husverten hennes også, også, som igjen kanskje har andre det kan gå utover. Det er helt utrolig latterlig hvilken ansvarsfraskrivelse det offentlige norge har i dag. Dersom det hadde vært meg som skyldte dem penger, så hadde det vært himmel og helvette med en gang, men når det er dem som skal betale meg noe, så er det ikke så nøye. Det er jo ikke demses problem, for jeg er jo bare et navn på et papir. Jeg er jo ikke et menneske. Og jeg må bare vente, for her er jo ingenting å gjøre... Det er rett og slett skammelig!!!
jeg skjønner at det er mulig å gjøre feil, men F... i Hel..... HVOR MANGE GANGER HAR DE LOV TIL Å FEILE?????
GRRRRRRRRRR!! Jeg kjenner jeg blir en liten smule ergelig. Det som er værst, er vel den totale følelsen av å være så hjelpeløs. Jeg får jo ikke gjort noe med at de er en gjeng med fullstendig inkompetente idioter, som man skulle tro hadde berget seg gjennom en Russisk Rulett for å få arbeidsplassen sin i det offentlige. Det føles som om de ikke har annet å gjøre enn å lage helvette for sine brukere. Det skulle vært deres lønn som ikke kom den dagen den skulle. Hadde det ikke vært ramaskrik før, så er jeg helt sikker på at det hadde blitt det da......

Akkurat nå skulle jeg ønske jeg var skikkelig god på data. Da hadde jeg hacket meg inn på kommune og stat, og slettet hele lønnsregisteret til alle ansatte i det offentlige, for 4 måneder framover, så kanskje de hadde kunnet kjent på hva de gjør med mennesker.. Det hadde jo ikke vært så farlig om jeg hadde gjort det, for det ville jo bare vært en datafeil......

1 kommentar:

  1. Grrr, det er ei pine!! Jeg tror samtlige i norges land hater Nav, det er jo ikke rart de må ha securitas tilstedet. Det er stadig noen som klikker der og med skjellig grunn. Nav brukere skulle fått gratis beroligende og antidepressiva uttdelt ved døren. Og de ansatte skulle hatt dagelig ris på blanke messingen.

    SvarSlett