søndag 12. juni 2011

I dag har jeg vasket hele huset, skifta på sengene, vasket tøy og strøket masse tøy. Også har jeg bakt brød. Jeg prøvde med solsikke kjerner og linfrød i, det har ejg aldri prøvd før, og de ble veldig, veldig gode. Det var deilig å få vaket ut alle negative energier og "gammel møkk"! Det er faktisk litt lettere å puste her i dag:)
Eldstemann sover selvsagt hos bestemor... Det er rart det her, hans stille opprør mot meg, for det er noe helt nytt. Men det er vel en del av å være ungdom og finne sin egen identitet, vil jeg tro..

Jeg snakket ikke med kompisen min i hele går, og det var helt merkelig. Første dagen vi ikke snakka sammen på over 2 uker, tror jeg... Følte meg litt amputert. Men han er nå søt da, for han ringte i dag og fortalte hvorfor han ikke ringte i går;) Det satte jeg pris på, selv om vi ikke har noen forpliktelse ovenfor hverandre. Må passe meg, så jeg ikke blir helt avhengig!! :p

Nå skal jeg kle av meg sokkene å gå en tur ut på gresset. Helt alene i natten. Tømme meg selv for tanker å åpne alle sansene, ta inn det som kommer til meg. Det blir godt for sjelen:)

2 kommentarer:

  1. ååå gå i nattsommergress alene er vel ca det beste man kan gjøre på sommeren :)

    Du? Sånn bare fordi jeg er ei gammel trollkjærring med endel år på baken lurer jeg på om du ikke skulle ha satt av litt alenetid sammen med storegutten jeg. At du og han finner på noe helt alene og mens dere gjør det kan dere snakke om hvordan dere føler alle disse nye endringene... jeg tror han er i en brytningsalder der det kanskje er viktig å få han med seg på det som skjer i stedet for at han skal føle seg tilsidesatt.
    Spør din mor om han har sagt noe om det som skjer nå og handle derfra. Det er viktig at du tar vare på deg selv, som du selv sier, men det er nå engang slik at barna ofte har behov som vi ikke nødvendigvis ser med det blotte øyet og kanskje kan han dele den realiseringsprosessen din? :) Å ta vare på seg selv trenger ikke bety å ekskludere andre :)
    Nei... overhode ikke ment som kritikk, bare en tanke om at jeg tror han store gutten din som egentlig er bitteliten trenger deg ekstra... det er derfor han skyver deg fra seg :)

    SvarSlett
  2. Natten har en unik evne til å gjøre klarhet i tanker og sinn. Nyyt natten og dens magi.

    Det ser foresten ut til at du har vært en virkelig dyktig mor i dag. Som alle andre dager. Husk å ta tid til deg selv. Tusen takk for koselig og fin kommentar i dag foresten. Du slutter aldri å glede meg.

    Ha en magisk natt :)

    SvarSlett