tirsdag 14. juni 2011

Pinsen -

Vi prøvde oss en tur på Verdens Ende i går, men det blåste så fælt, at vi dessverre måtte snu:( Da kjørte vi heller til et annet sted å kjøpte en is :)
Så endte vi opp i nabobyen igjen i går da... Vi ble over til i dag, og hadde lange turer ute, både i skogen og ved havet. Lillegutt er blitt veldig flink å hoppe og utfolde seg, og i dag har han ikke vært like klengete på meg som han pleier. Han går med en usynlig navlestreng til meg enda. Det kan være fryktelig slitsomt, spesiellt  for Eldstemann, for Lillegutt er innmari sjalu av seg. Det er ikke bra, derfor er jeg glad for at kompisen min er veldig flink til å hjelpe meg slik at han skal få lagt det fra seg. Dersom Eldstemann gir meg en klem for lenge, begynner Lillegutt å gråte... Det er ikke bra... Men det går fremover. Sønnen til kompisen min er blitt veldig glad i meg, og kommer ofte å setter seg på fanget, eller vil ha en klem, så Lillegutt begynner å lære at jeg må deles :D
Eldstemann kom hjem i kveld. Bestemor er reist til broren min for å være der ut Juni. De har termin i slutten av mnd, og det er deres første, så de ville gjerne ha mamma tilstede når det store skjer:) Jeg gleder meg utrolig til å bli tante:))
Jeg snakket litt med mamma om dette mellom Eldstemann og meg, og hun smilte bare, så sa hun at det er alderen, og at dette er helt normalt. Så jeg skulle ikke bekymre meg. Utfra det forstår jeg at han har pratet med henne, men at han har bedt henne om ikke å si noe til meg.. Hun mente han har hatt godt av å være der denne helgen, at han har kost seg, og trengte pause fra lillebror, og det forstår jeg godt. Jeg har jo aldri barnefri, så det er ikke alltid lett å finne tid til seg selv her. Jeg må også få si at jeg har alltid innvitert Eldstemann til å være med oss når vi reiser til kompisen min, men han foretrekker å ikke være med.

Det skal bli godt å komme seg bort til helgen. Da er vi ikke på hjemmebane, så da kan vi tre finne på ting sammen. Der er kano, og fiskeutstyr, og masse, masse skog. Så jeg kjenner at jeg gleder meg til å komme bort litt, slik at vi kan være sammen alle tre et annet sted, hvor det ikke blir så lett å gjemme seg i vante ting fra hverdagen.....

1 kommentar: