tirsdag 12. april 2011

NAV er den største vitsen vi har...

ARG!! Jeg kjenner at jeg blir liten smule frustrert over dette fantastiske velferdssystemet vårt... Som jeg nevnte på fredag, så så jeg meg nødt til å "gå på sosialen" i dag, siden jeg ikke fikk den bostøtta jeg skulle fått.. Så da gjorde jeg det i dag, men det viste seg jo fort at der var det ingen hjelp å få.. For det første fikk jeg beskjed om at vi kom til å klare oss, for barnetrygden kommer jo i morgen! WHAT??? Siden når har barnetrygden kommet 12 april?? Spurte jeg, men han sto hardnakket på sitt, og påsto at den var kjørt til utbetaligng på fredag, så da skulle jeg ha den på konto i morgen, men hvis det absolutt var krise, så kunne jeg få en time neste onsdag for å søke om nødhjelp til livsopphold... HVILKET SAMFUNN ER DET VI LEVER I????
Ok, så la oss si at vi får barnetrygden i morgen... men hvorfor har dere da stoppet småbarnstillegget mitt på over 600kr, når jeg har krav på det til ut desember i år?? Nei, det kunne han ikke svare på, og sendte en mail til en annen saksbehandler som skulle ringe meg når de hadde et svar.... S spurte jeg om de hadde ordnet med overgangsstønaden min nå da, som de hadde funnet ut at de skulle trekke meg over 3000 kroner fra i april mnd. Joda, klagen var mottatt, men han kunne ikke love hvilket beløp jeg kom til å få utbetalt, så jeg måtte bare følge med...

Jeg bare blir så innmari sliten over dette systemet som overhode ikke fungerer til det beste for brukeren på noen som helst måte, så jeg kjenner jeg gleder meg til den dagen jeg kan stå 100% på egne ben, selv om det er litt fram i tid, slik at jeg slipper alt dette forbaskade styret det er å være avhengig av nav. Nå orker jeg snart ikke å sloss mer...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar