mandag 11. april 2011

Lillegutt lagde en aldeles liten vannlekasje...

I dag har vært nok en nydelig dag, og vi har vært ute å gått tur og sparket ball i flere timer:) Det er så godt å være ute når man kan! Har vært i fjæra å sett på steiner, blåskjell og krabber, og oppdaget nye ting med livet i naturen:)
Lillegutt sto opp med feil fot i dag, og det må jo være lov, men han blir så trøtt av all den friske vårlufta, at han fikk formiddagsluren sin tidligere enn vanlig. Han ble mildt sagt rasende! Jeg gikk jo å satte meg ute, så hører jeg plutselig "DUNK"! Da kasta han vannflaska si i gulvet, skikkelig hardt. Ja,ja tenkte jeg, jeg får ta den etterpå. Jeg gikk inn etter en stund, å da hører vi plutselig en skikkeli sildrelyd i taket. Eldsttemann sier; mamma, han tisser!! Det hørtes viskelig slik ut, men det var jo umulig, for han var jo stille og hadde bleie på.. Jeg kommer opp å ser at han har kasta flaska så hardt i gulvet, at lokket har skrudd seg opp, så endel av vannet har rendt ut... Jeg tørker opp, så hører jeg nedenfra: MAMMA! Det drypper fra taket!!!
Huff, hva gjør jeg nå, tenkte jeg og så for meg den reparasjonen på dette her...

Jeg løper å henter huseier som kommer å ser på det hele, og kan berolige meg med at dette er ingen fare, dette kommer til å tørke opp :) PUH! Det var godt, sa jeg, men det blir siste gang han får flaska med seg i senga...
Neida, sier huseier: dette er et brukshus. Han er et lite barn og trenger å utfolde seg, så det skal du ikke tenke på! Huset er forsikret, så da er alt i orden:)

Tenk å ha slike huseiere?? Jeg synes det bare er helt fantastisk, og kjenner at jeg trives bedre og bedre på denne flotte plassen:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar