tirsdag 19. april 2011

I dag er jeg skikkelig god-sliten :) Jeg har passet på barna til en venninne av meg, så hun kunne reise til flyplassen  med tog å sende sine to døtre hjem  fra påskeferien, slik at det skulle bli lettere for henne med tid, reising, osv.. Det føles skikkelig godt!!! Barna var i utgangspunktet veldig skeptiske til at jeg skulle passe dem, for de synes jeg er "så streng". Hihi, da må jeg le litt, for jeg er vel bare flink til å sette ned foten, ikke ha slingringsmonn, og holde klare regler. Og det er det jo ikke alle som er vant til...

Jeg har valgt å legge meg på linja hvor ja = ja, nei = nei og Kanskje = da kan vi diskutere det. Jeg har funnet ut at det faktisk ikke er så vanskelig. Det er mye mere slitsomt med "nei,nei,ja" metoden synes jeg, og jeg har prøvd ut begge to :)

Jeg synes oppdragelse på barn er relativt viktig, så da har jeg kommet til at retningslinjer kan være en grei ting å ha.
Jeg skal passe dem i morgen også, for da stenger barnehagen tidlig, og venninna mi skal flytte inn i ny leilighet. Jeg synes det er veldig givende, for da får Lillegutt noe annet å tenke på, enn å bare henge i skjørta mine å sutre seg gjennom dagen.. Så her er det vinn-vinn for alle involverte ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar