lørdag 9. april 2011

En papirkrone og to tomater...

Det gjorde meg skikkelig godt å "få tømt meg" i går... Det er utrolig god terapi å skrive ut frustrasjonen sin :) Det at jeg fikk skrevet alt i går, gjorde at jeg kunne gå å legge meg uten å ligge våken å gruble i timesvis.
DET gjorde godt, det :D
Så når jeg hadde fått blåst ut litt, var det på tide at lillegutt sto opp etter formiddagsluren sin. Her var en forferdelig vind i hele går, så selv om sola skinte, var det umulig å være ute. Derfor laget jeg en krone til lillegutt. Han har ønsket seg en krone så lenge! Så da gikk jeg i skuffen å hentet litt blått papir, en saks og stiftemaskinen, å vips; så var krona ferdig. Gjett om det var en som ble glad da?? Han gikk med den resten av dagen, og fikk til og med sove med den da han la seg for kvelden:) Da blir jeg glad, når jeg ser at så lite skal til, for å glede SÅÅ mye :) Det gir en ubeskrivelig god følelse inni meg.
Så denne lille krona var det som skulle til for å snu dagen til oss begge, er det ikke utrolig ?? : D

Da vi våknet opp i dag tidlig, skinte sola, det var fredag, og alt var lykke, for både lillegutt og meg. Trodde jeg...
Da jeg sjekket kontoen viste det seg at jeg ikke hadde mottatt bostøtte... Vi reiste på kommunen, og der får jeg vite at jeg ikke har fått innvilget bostøtte pga forskjellig opplysning på bostedsadresse og folkeregistrert adresse 1 mars. Jeg kjenner jeg må puste dypt ned i magen for ikke å bli overilt frustrert, for dette vet jeg ikke stemmer. Jeg meldte adresseendring på nett, fom 1/3-11. Det fikk jeg beskjed om at skjema var sendt, og ikke noe mer. Ca 10 dager senere får jeg brev i posten om at de ikke godtar flyttemeldinga mi fordi jeg ikke har sendt med leiekontrakt ! ! Dette opplyser IKKE folkeregisteret noe om på sine hjemmesider. Jeg måtte da legge ved leiekontrakt fordi jeg sto registrert som arbeidssøker i den kommunen vi flyttet fra. (Vi har flytta ca 2 km, men det er fortsatt inn i en ny kommune) Jeg reiste masse mellom disse to kommunene, og fikk bekreftelser på alt jeg trengte, slik at alt skulle være i orden for bostøtte denne mnd. Begge kommuner mente det var det, men likevel får jeg altså avslag. Det som er litt pussig, er jo at jeg for noen dager siden mottok bekreftelse på registrert flytting 1/3 fra folkeregisteret, men dette har da ikke husbanken fått med seg. Dama på kommunen var veldig hjelpsom, så hun kontaktet husbanken og styrte og ordna, før hun ringte meg å sa: "Du kan regne med å få utbetalt bostøtte for mars mnd tidligst 20 april!!!"
Jeg blir så innmari frustrert, for det er så unødvendig! Her er det penger som jeg forventer å få utbetalt, og er totalt avhengig av, så kommer de ikke når jeg trenger dem?? Hadde det vært andre veien, så hadde de vel stått på døra mi for å kreve dem tilbake asap... Så det jeg må gjøre nå, er å finne flyttemeldinga fra folkeregisteret og avslaget fra husbanken, å dra på sosialkontoret på mandag å be om nødhjelp.. Vi klarer ikke leve på 56kr fram til overgangsstønaden blir utbetalt en gang før påske, så de er jo bare nødt til å hjelpe meg??

Ja,ja.. Vi måtte finne på noe i dag også, for å løfte spiriten litt, for det blåste enda mer i dag enn i går, så å være ute var ikke noe hyggelig. På vei hjem fra kommunen stoppet vi på Rema1000 å kjøpte to tomater til kr 3,50,- reiste hjem og tømte dem for frø. Så planta vi dem i to potter, å satte dem i vinduskarmen :) Da var det en som koste seg! Han fikk grave moll og skikkelig ordne sammen med meg, så nå er vi bare spente på om det kommer til å gro. Vi må jo sjekke hver dag om vi ser noe som dukker fram over all blomsterjorda tilslutt :)
Jeg vet at vi ideelt sett er en god måned forsent ute med å plante til riktig tid, men det gjør ikke noe, for vi bare trengte noe annerledes å gjøre, så venter vi på resultatet i spenning :)
Bilder kommer etterhvert ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar