tirsdag 19. april 2011

I dag har vært nok en herlig dag :)) Har vært i Oslo sammen med min svigerinne å handlet babyutstyr:) Vi kom hjem med kombivogn, seng med sengehimmel, masse sengetøy, babygym og diverse, så det eneste hun mangler nå, er stellebord, og det var fordi vi ikke fikk plass i bilen :/ Men hun er VEEEELDIG fornøyd, og jeg er veldig fornøyd (selv om jeg kjente at jeg ble litt "babysyk" igjen da....)
Mmmmmmmmmmm, så deilig det er å handle inn nytt til babyen, og ha penger til det!! Der er en stooooor forskjell på å være alene og på å være to... Men sånn er det nå engang lagt opp i dette samfunnet, så da må man bare finne seg i det...

Hele dagen i dag har gått med på å være i Oslo, men siden jeg har besøk av min bror og kona hans, så fikk jeg tid og mulighet til en liten avstikker på brygga i kveld, med en deilig kopp kaffe sammen med en venninne. Hun bor her nede helt alene med sine to yngste barn, og kjenner bare meg, så nå når hun har to av sine eldste jenter på påskebesøk beordret de henne ut av huset, og når det klaffet slik at vi begge kunne ha barnevakt på samme tid, reiste vi på byen å tok oss en kaffe. Bare for å se andre mennesker. Det er utrolig deilig å kunne gjøre noe slikt. Når man bare  går hjemme og "tråkker oppi sine egne barn" setter man UTROLIG pris på å kunne se andre mennesker iløpet av et par timer ;)
Det er ikke en luksus alle har, så jeg vet å sette pris på den når jeg har mulighet....

Ellers i dag har jeg hatt med meg min svigerinne på lunch på en flott kina-restaurant på Rådhusplassen, som hun spanderte. Det var veldig, veldig godt. Og hun har aldri vært i Oslo før, så det var gøy å kunne vise henne de forskjellige fasiliteter byen har å by på, selv om det bare var en dagstur. Jeg kjenner at her i Norge er det nok Oslo som ligger mitt hjerte nærmest... Jeg er liksom litt sånn storbyjente.. Men nå bor vi nå ikke i Oslo lengre, så jeg setter utrolig stor pris på de gangene jeg kan besøke den vakre hovedstaden vår....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar