mandag 4. april 2011

Hva kan jeg gjøre for å føre Wenche Foss' arv videre?

Åååh, i dag har vært en deilig dag. Vi har vært ute nesten hele dagen å sparket ball i det flotte været. Neste gang må jeg huske å ta med kameraet ut.
I dag har også vært en dag til ettertanke. Jeg så på bisettelsen av Wenche Foss på tv, og måtte jo da selvsagt felle noen tårer. For et nydelig menneske som er gått over, og for en flott bisettelse! Jeg vil tørre å påstå at Norge er blitt et fattigere land etter at alles Store Diva takket for seg. Men det er viktig å holde i hevd det hun levde å åndet for. Vi må bry oss om hverandre, være gode medmennesker. Vi må få lagt bort misunnelse, sjalusi og Janteloven, og ikke gå rundt å tro at vi er så innmari mye bedre enn naboen. På mange måter, så var det bedre før i tiden, da vi hadde den berømmelige slarvkjerringa bak gardinene. Selv om man ikke alltid likte det, så var det iallfall noen som brydde seg den gang. I dag er det mange som er alene. Det er forferdelig å lese i avisene at mennesker har ligget døde bak en dør i flere år uten at noen har savnet dem! Stakkars mennesker, tenker jeg da..
Nei, vi må begynne å vise mer kjærlighet i hverdagen. gi hverandre en klem oftere, eller bare si til noen vi er glad i at vi faktisk bryr oss om dem. I Spania blir du sett på som uhøflig hvis du ikke hilser på de du passerer på gata, selv om du ikke kjenner dem, du har gjerne aldri sett dem før. Her i Norge blir du nesten stempla som gal dersom du hilser på dem du møter på gata, Spesielt hvis du ikke har sett dem før...

Jeg skal iallfall gjøre det jeg kan for å føre den fantastiske arven til Wenche Foss videre.
Jeg hilser på alle jeg møter på gata, selv om jeg ikke har sett dem før, så tenker jeg at jeg har gitt dem noe, et smil, å ofte er det det som berger dagen til noen. Da føler jeg at jeg har gjort noe bra. Dette fører jeg videre til gutta mine, og det gir også dem glede..
Tenk hvis du bare hilser , eller smiler til et ekstra menneske hver dag? Jeg kan love deg at det ikke bare er deg det kommer til å gjøre godt, og det beste er at det faktisk er helt gratis :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar