mandag 16. mai 2011

Kaker i ovnen og en ferdig kommode :)

I dag har jeg hatt masse å gjøre.. Siden det er bursdag her i morgen, så måtte jeg jo bake et par kaker..
Ønsket var marsipankake, så da var det jo bare å brette opp ermene og sette i gang...
Det er lenge siden jeg lagde sukkerbunn sist, så jeg er glad for at jeg har lært meg å jukse litt ;)

To ikke helt perfekte sukkerbunner...



så da jukset jeg litt og brukte bunnen på begge to:)

Fyllte med krem og jordbær:

Å VOILA:
MARSIPANKAKE :))

Jeg har også bakt sjokoladekake, men den blir best om jeg legger fyllet på i morgen, så det kommer bilde da:)

Så har jeg laget Fillipinske vårruller fra bunnen av:
også er jeg blitt ferdig med den første kommoden:

Slik så den ut før:
Og slik ser den ut nå:
Hihi, det ble jo et helt nytt møbel, gitt:)
Ellers i dag har Eldstegutt fått seg ett surpriseparty! En venninne i klassen hans og 7 andre hadde orga med å lage han en overraskelsesbursdag ! ! ! Han ble bedt opp for å se en film, men så hadde de laga kaker, pizza og brus, + gaver til han.. Jeg synes det var sååååå trivelig! Han hadde hatt det kjempefint, og det er jo ingenting som er bedre enn det:)


ÅJA!! helt på tampen her, så har jeg også laget sånne dingser for å henge rundt gardinene så de henger fint på veggen. Jeg vet ikke hva det heter, men gardinbånd, kanskje??
Skal ta bilde når de har krøpet seg opp på gardinene...

Men nå må jeg skynte meg å sove, for nå er det bare 4 timer til Lillegutt våkner :p
Skriver mer i morgen!!

2 kommentarer:

  1. Jøsses, så fine sukkerbrød, får bare knekkebrød jeg...;P Kaka ser skikkelig yummi ut.
    Og du har vært sååå kreativ, møblene er jo som nye...gøy og veldig givende å vite at du selv har gjort det.
    Det er også topp at du får til litt bilder, spennende å se resultater på prosjekter...knips i vei :)
    Så artig med surpriseparty for sønnen din da!!! Det er gode venner å ha.
    klems E

    SvarSlett
  2. Tusen takk:) Bruker laaaang tid på eggedosisen, og kaka ble en suksess!! :)Så hyggelig at du liker ildene mine! Det er takket være deg(m flere) at jeg har fått en bedre og mer kreativ tilværesle.. Jeg gjør et iherdig forsøk på å huske kamera, da jeg ikke er vant til å ta så mange bilder. Men jeg ser at det jeg gjør gir meg utrolig mye glede, for ikke å snakke om hva det gir gutta mine:))
    Ja, det er deilig at ungdommen er så utrolig flotte å finner på noe slikt, når faren ikke er tilstedeværende og skuffer gang på gang på gang...
    Goe klemmen tilbake til deg;)

    SvarSlett