tirsdag 24. mai 2011

Rot i hodet---

I går ble det ikke til at jeg skrev noe. Det er ikke alltid fingrene henger med slik jeg vil, så da lot jeg heller være. Jeg skjønner ikke hvorfor penger skal ha så mye å si!! Jeg får helt vondt i magen av å se på regningene mine, og nå har jeg fått purring på bhg regning jeg er forsent ute med, men da har jeg et spørsmål: når de har tatt inn et annet barn i oppsigelsestiden, slik at Lillegutts plass er gitt bort til noen andre, da skal vel ikke jeg måtte betale for den plassen?? Jeg skjønner ingen ting...

Ei venninne ringte meg i kveld og lurte på om jeg kunne tenkt meg å være dagmamma en periode for en gutt på ett år. Jeg tenkte at det er en grei måte å tjene litt ekstra penger på, også er det bra for Lillegutt å treffe andre innimellom, så jeg sa JA!! Bare be henne ringe meg, så kan vi treffes å se hva vi synes om hverandre:) Det er en mamma som jobber i bhg til venninna mi som visstnok er skikkelig i beit for barnepass. Og ikke bare hjelper det på med litt ekstra penger, men jeg kommer jo da også til å være mye flinkere å aktivisere barna, å la husarbeid være husarbeid fra 8-16, slik at vi heller kan finne på ting sammen. Det blir iallfall spennende å se om det blir noe av... Jeg tar det som en tillitserklæring fra venninna mi, for hun har ikke oppdragelse på barna sine, og de liker ikke meg noe særlig, for jeg har retningslinjer, grenser, og forventninger til oppførsel. Det er de ikke vant til, og jeg snakker alltid til dem når vi er sammen. Så da tolker jeg det dithen at hun synes jeg er flink med barn, og at hun har noe igjen for at jeg snakker til barna hennes.. :)

Jeg vil så gjerne bli et bedre menneske, så nå er jeg inne i en periode hvor jeg lover meg selv at jeg skal meditere litt hver dag. Om ikke for annet, så for å tømme hodet mitt, for det trengs! Mamma har vel sagt til meg de siste 5 årene at jeg bare må slutte å tenke... Det er lettere sagt enn gjort, men jeg er blitt mye bedre på det. Jeg er en person som kan analysere ting ihjel. Det er jeg også blitt flinkere til å la være, så da er det jo fremskritt å spore der også:)

Jeg blir bare så utrolig lei av å ha disse økonomiske bekymringene hengende over hodet hele tia. Det er som en sirkel som aldri vil hoppe ut av sporet sitt... Og jeg analyserer ihjel hva jeg kan ta meg til for å få inn litt ekstra penger. Den største utfordringen min, er vel mangel på selvtillitt. Jeg tror ikke at jeg kan noe, og jeg tror ikke at noen vil kjøpe noe jeg har laget. Hvorfor skal de det, når det er så mye annet flott der ute?? Jeg må bare få bort de tankene, men det er ikke så lett. For alt jeg klarer er en selvfølge for meg, og jeg tror at alle andre også klarer alt jeg klarer. Jeg er nok kanskje litt for streng med meg selv.

Sukk... Uansett, her ble det masse rot i mange tanker, så får jeg ta meg en kopp kamille te å meditere litt før jeg legger meg. Det er nok det beste. Det kommer en dag i morgen også....

1 kommentar:

  1. Selvtillit...for du høre om salg, så si ifra..det er ganske skrantent her også. Eller totalt fraværende er vel mere riktig.
    Bilen er på "bedringens vei" ;), gubben reiser til Hammerfest på jobb i 14 dager, så han fikser resten når han kommer hjem. Den er iallefall kjørbar, jeg skal fikse noe selv,mens han er borte også.....hvis jeg har ork.
    Tenke, tenke.....noen ganger hadde det vært nydelig å være en "bleke blond, hubba bubba tyggende intet vett å finne" bertelure!!!! Men den "kuppelen" på toppen lever sitt eget liv.... Stor klem...

    SvarSlett